SENNHEISER - Superminds

SENNHEISER

Bij Sennheiser willen ze de toekomst van audio vormgeven door unieke geluidservaringen voor hun klanten te creëren. De wereld van audio kan nieuwe manieren van luisteren, indrukwekkende geluidservaringen en kippenvelmomenten bieden: bij Sennheiser willen ze elke dag uitblinken in het vormgeven van dergelijke ervaringen. Sinds de oprichting van het bedrijf ruim 75 jaar geleden, zijn ze een van ’s werelds meest toonaangevende fabrikanten van hoofdtelefoons, luidsprekers, microfoons en draadloze transmissiesystemen geworden.

En daar wilden ze graag hun (potentiele) doelgroep op een interactieve manier kennis mee laten maken. Ze vroegen SUPERMINDS om een creatieve campagne te bedenken om één van hun headsets: de MB660 specifiek onder de aandacht te brengen. De campagne moest 100% meetbaar zijn en zorgen voor een viral effect. Wij bedachten een social mediacampagne in de vorm van gamification. Een online game waarbij je je luister- en kijk skills op de proef moest stellen om zo kans te maken op een eigen MB660 headset met active noise cancelation. We bouwden een veilige applicatie compatible met Facebook. Om het spel te kunnen spelen hoefde je enkel toestemming te geven met je profiel van Facebook. Hierdoor gaf je tevens toestemming om eenmalig gemaild te worden door Sennheiser. Wanneer je het spel na afloop nogmaals wilde spelen hoefde je enkel de game op je eigen tijdlijn te delen zodat je vrienden hier ook kans op konden maken. Resultaat: het spel werd ruim 9.800 keer gespeeld en had een ongekend uniek bereik van ruim 213.000 mensen. Uiteindelijk is de game in 9 verschillende landen uitgebracht in een social gamification campagne.

Welcome SUPER-member!

Bevestig je inschrijving via de link in je mail!

Check ook even je spambox.

BECOME A SUPER-MEMBER!

Ontvang onze Members-Only Monthly Mail, dé must have marketing newsletter met tips, tricks, trends en topartikelen die je niet wilt missen.